Žamberk na Facebooku (odkaz se otevře v novém okně)  Žamberk na YouTube (odkaz se otevře v novém okně)

Tipy na výlety

Pěší turistika

Pro pěší výlety doporučujeme využít značené turistické trasy, které ze Žamberka vycházejí, nebo městem procházejí.

Trasa červená č. 0417 ŽAMBERK - KLÁŠTEREC NAD ORLICÍ (8,5 km)

Žamberk, nám. - Zakopanka, BUS (4,5 km) - Zakopanka, kříž (5 km) - Klášterec nad Orlicí (8,5 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat autobusem z cílové obce nebo z nedalekých Pastvin (2 km)

Okolí Žamberka - Lauterbachův rybník

Trasa modrá č. 1850 ŽAMBERK - ROKYTNICE V ORLICKÝCH HORÁCH (10,5 km)

Žamberk, nám. - Pod Rokytnicí (9 km) - Rokytnice v Orlických horách (10 km) - Rokytnice v Orlických horách, nám. (10,5 km) - dále možnost pokračovat do Neratova (20 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat autobusem nebo vlakem z cílové obce

Trasa modrá č. 1854 ŽAMBERK - LITICE NAD ORLICÍ (10 km)

Žamberk, nám. - Popluží (4 km) - Bohousová, ŽST (8 km) - Litice nad Orlicí (10 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat vlakem z cílové obce

Trasa zelená č. 4232 ŽAMBERK - KUNVALD (6,5 km)

Žamberk, nám. - Dymlovský rybník (2 km) - Kunvald, pom. J. A. Komenského (6,5 km) - dále možnost pokračovat přes Žamberské lesy (11,5 km) a Bartošovice v Orlických horách (13,5 km) do Rokytnice v Orlických horách (21 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat autobusem z cílové obce

Trasa zelená č. 4232 ŽAMBERK - VALDŠTEJN (9,5 km)

Žamberk, nám. - Písečná, čistička (6 km) - Šušek (8 km) - Valdštejn (9,5 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat vlakem ze žst. Dolní Dobrouč (0,5 km)

Trasa zelená č. 4233 ŽAMBERK - ČESKÉ PETROVICE (16,5 km)

Žamberk, nám. - Líšnice (4 km) - Zakopanka (6,5 km) - Pastviny, BUS (11 km) - České Petrovice (16,5 km)
... středně náročná trasa vhodná pro zdatnější turisty, návrat autobusem z cílové obce

Trasa žlutá č. 7300 ŽAMBERK - ROKYTNICE V ORLICKÝCH HORÁCH (9,5 km)

Žamberk, nám. - Dymlovský rybník (2 km) - Dolní Dvůr (7,5 km) - Pod Rokytnicí (8,5 km) - Rokytnice v Orlických horách, ŽST (9,5 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat autobusem nebo vlakem z cílové obce

Trasa žlutá č. 7300 ŽAMBERK - ŽAMPACH (10,5 km)

Žamberk, nám. - Kozinec (6,5 km) - Písečná (8,5 km) - Žampach, zříc., odb. (10 km) - Žampach (10,5 km) - dále možnost pokračovat do Ústí nad Orlicí (21,5 km)
... nenáročná trasa vhodná pro rodinu s dětmi, návrat autobusem z cílové obce

Okolí Žamberka - Lauterbachův rybník

Trasa žlutá č. 7365 POPLUŽÍ - SOPOTNICE (10,5 km)

Žamberk, nám. - po žluté trase č. 7300 k žel. přejezdu u Dlouhoňovic - na křižovatce před přejezdem odbočíme vpravo po neznačené místní komunikaci - míjíme zemědělskou farmu - na konci silnice na křižovatce přicházíme na modrou trasu - odbočíme vlevo a po modré trase přicházíme k žel. přejezdu (500 m) k odbočce modré trasy směr Bohousová a Litice - Popluží (3 km) - Česká Rybná (6 km) - Sopotnice (10,5 km) - dále možnost pokračovat do obce Polom (14 km)
... nenáročná trasa vhodná pro zdatnější turisty, návrat vlakem z cílové obce

Tip! Náměty na putování po zajímavostech města Žamberka a okolí najdete ve Výletním okruhu městem a v Naučné stezce. Další podrobně zpracované výlety po regionu najdete na serveru Orlicko.cz.

Výlety pěšky nebo na kole

» Žamberk - kolem kempu po zelené značce kaštanovou alejí do Líšnice - podél řeky po silnici až ke kostelu - za hostincem zahnout doprava - místní silnicí do Nekoře - přejděte most - po modré značce podél malé přehrady Pastviny - až dojdete doprostřed obce Pastviny - 11 km

Okolí Žamberka

» Žamberk - po cyklotrase 4073 Betlémem podél řeky do Helvíkovice (rodný domek Prokopa Diviše) - přejděte silnici č.11 - pokračujte po modré značce podél řeky, přejděte most - nahoru k Poplužnímu Dvoru stále po modré značce - zahněte vpravo k traťi ČD - za přejezdem odbočte vpravo, po modré značce dorazíte do Litic a dále po červené až k hradu Litice - 11 km

» Žamberk - České Libchavy - Potštejn (hrad) - Rychnov nad Kněžnou (zámek, muzeum Orlických hor, synagoga - Památník Karla Poláčka) - Doudleby (zámek) - Častolovice (zámek) - 27,5 km - možn. zpát. ces. - Častolovice - Kostelec nad Orlicí - Vamberk (muzeum krajky) - Žamberk

Výlety na kole nebo autem

» Žamberk - Klášterec n. O. - České Petrovice - Čihák (turistická chata) - Zemská brána - Bartošovice - Neratov (zříc. barok. kostela z 18. stol.) - Černá Voda - Orlické Záhoří (lidová archit.) -Říčky - Rokytnice v O. h. - Kunvald (dům "Na sboru", památník Jednoty bratrské) - Žamberk - 61,5 km

Cyklostezky v okolí Žamberka

» Žamberk - Písečná - Žampach (zřícenina hradu) - Lanšperk (zřícenina hradu) - Ústí n. O. - Andrlův chlum (turistická chata s rozhlednou) - Litomyšl (renesanční zámek, historické centrum) - 29,5 km - možnost zpát. cesty - Litomyšl - Ústí n. O. - Dolní Dobrouč - Letohrad (zámek) - Žamberk

Výlety autem

» Žamberk - Jablonné nad Orlicí (historické centrum) - Suchý vrch (turistická chata s rozhlednou) - dělostřelecká tvrz Bouda (součást čs. opevnění, vojenská expozice) - Červená Voda - Králíky (hist. centrum, barokní klášter na Hoře Matky Boží) - Dolní Morava (Králický Sněžník 1424 m. n. m.) - 43 km - možnost zpáteční cesty - Dolní Morava - Králíky - Lichkov - Pastviny - Žamberk

» Žamberk - Mladkov - Lichkov - Dolní Lipka (hraniční přechod) - Miedzylesie - Domaszków - Bystrzyca Klodzka - Stronie Ślaskie - Kletno - Medvědí jeskyně (největší jeskynní komplex v oblasti Králického Sněžníku) - 67,5 km - zpět stejnou cestou

» Žamberk - Mladkov - Lichkov - Dolní Lipka (hraniční přechod) - Miedzylesie - Roztoki - lázně Dlugopole Zdrój - Bystrzyca Klodzka - Polanica Zdrój - Duszniki Zdrój - 64 km